Cadbury i Fairtrade

4 marca Cadbury oraz Fairtrade Foundation ogłosiły, że do końca roku 2009 Cadbury zamierza uzyskać certyfikat Fairtrade dla jednej z najlepiej sprzedających się czekolad w Wielkiej Brytanii – Dairy Milk.

Certyfikacja Dairy Milk przyczyni się do potrojenia sprzedaży kakao na warunkach Fairtrade przez farmerów w Ghanie. Todd Stitzer, dyrektor naczelny Cadbury, powiedział: „To historyczna chwila dla naszej firmy. Jestem dumny z tego, że ulubiona czekolada Brytyjczyków będzie nosiła znak Fairtrade. W lutym byłem w Ghanie i zrozumiałem jak ważne jest, by firmy wspierały swoich partnerów i ich lokalne społeczności. Jesteśmy przekonani, że współpracując z Fairtrade Foundation, będziemy mogli wpływać na poprawę standardów i warunków życia farmerów i ich społeczności, a także zapewniać naszej firmie dostawę kakao wysokiej jakości”.
 
Producenci w Ghanie przyjęli informację o planach Cadbury z wielką radością i cieszą się na perspektywę większej sprzedaży kakao w ramach systemu Fairtrade, który zapewnia większe korzyści dla ich lokalnych społeczności – przekonuje Harriet Lamb, dyrektor Fairtrade Foundation. „To dla nas ogromna przyjemność, że będziemy mogli przyznać certyfikat Cadbury Dairy Milk. Dzięki temu każdy, kto kupi tą czekoladę, będzie się przyczyniał do poprawy sytuacji producentów kakao. Ten krok bez wątpienia wyznacza nowe standardy dla całej branży czołowych wytwórców czekolady”.
 
Data publikacji: 17 marca 2009