Kampania Miast przyjaznych dla Sprawiedliwego Handlu w Belgii

Belgowie uchwycili Sprawiedliwy Handel w fotograficznym kadrze

Z okazji obchodów Światowego Dnia Sprawiedliwego Handlu członkowie grup koordynujących kampanię Miast przyjaznych dla Sprawiedliwego Handlu (ang. Fair Trade Towns) w Belgii postanowiły zachęcić lokalnych polityków do wyrażenia otwartego poparcia na rzecz Sprawiedliwego Handlu i udziału w kampanii fotograficznej. Kampania promocyjna o zasięgu krajowym skoncentrowana została wokół kwestii produkcji kawy i handlu nią. Jej głównym celem jest wprowadzenie problematyki Sprawiedliwego Handlu do porządku politycznej dyskusji, jaka poprzedzi wybory do władz lokalnych, które odbędą się 14 października. Koordynatorzy akcji wierzą, iż zaangażowanie i entuzjazm lokalnych wolontariuszy staną się ożywczą inspiracją dla debaty przedwyborczej.
 
W okresie poprzedzającym Światowy Dzień Sprawiedliwego Handlu, który w tym roku przypadł na 12. maja, organizatorzy kampanii odwiedzili przedstawicieli samorządów lokalnych i zaprosili ich do udziału w sesji zdjęciowej. Ideą przedsięwzięcia było publiczne wyrażenie przez samorządowców poparcia dla idei Sprawiedliwego Handlu. Scenariusz wykonywanych fotografii był następujący. Każdorazowo bohater ujęcia – lokalny polityk – w jednej dłoni trzymał szyld w kształcie komiksowej chmurki z napisem „Kawa FairTrade? To mój wybór”, zaś w drugiej dłoni kubek z kawą, opatrzony etykietą kampanii Miast Sprawiedliwego Handlu z hasłem „Mówię serio!”. 
 
Ze wszystkich zgromadzonych fotografii powstanie duży kolaż, który zostanie następnie dostarczony do przedstawicieli władz lokalnych i krajowych. Ponadto zaplanowano wyprodukowanie materiałów wideo, które posłużą jako narzędzia do wywierania presji na polityków w zakresie uwzględniania produktów Sprawiedliwego Handlu w kontekście zamówień publicznych, zarówno na poziomie krajowym, jak i europejskim. 
 
W celu upowszechnienia informacji o prowadzonych przedsięwzięciach przygotowano ulotki promocyjne i uruchomiono serwis internetowy poświęcony kampanii
 
W Polsce kampania Miast przyjaznych dla Sprawiedliwego Handlu też nabiera rumieńców – już wkrótce więcej informacji!
 
Tłumaczenie: Agata Siedliska
Data publikacji: 3 lipca 2012