Spot „Yours and Mine” promuje Fair Trade

Podczas poznańskiej konferencji Fair Trade Towns miał swoją premierę spot „Yours and Mine”.

Spot powstał, aby odpowiedzieć na pytanie, dlaczego Sprawiedliwy Handel jest potrzebny. Dzisiaj przedstawiamy jego dwie wersje. Pierwsza, trwająca pięć minut to dzień z życia trzynastoletniej Styrii – głównej bohaterki filmu, wybranej spośród licznej gromadki dzieci w jednej z wiosek w Malawi. Kamera śledzi poczynania dziewczynki, która ma wiele obowiązków: gotuje, sprząta, przynosi wodę i opał, rozpala ognisko. Równocześnie, jak inne dzieci na świecie, chodzi do szkoły. Sceny do filmu, zrealizowanego w ramach projektu Aware & Fair, były kręcone podczas dziesięciodniowej wyprawy do Malawi.

Sebastian Młodziński, szef firmy Symetria, która przygotowała scenariusz i zrealizowała spot, tak podsumowuje jego ideę:

Spot zrealizowaliśmy w kraju, który najlepiej pokazuje, dlaczego idee Fair Trade oraz Milenijnych Celów Rozwoju są takie ważne. Tych 10 dni w Malawi pokazało nam zupełnie inny świat. Trudno w to uwierzyć, ale nie wiedzieliśmy żadnych słoni, hipopotamów lub żyraf – tylko ptaki, ponieważ one są w stanie uciec przed głodnymi ludźmi.

 

Poniżej krótsza, minutowa wersja spotu „Yours and Mine”. W tej wersji narracja jest prowadzona przez rówieśniczkę Styrii z Londynu. Dziewczynka opowiada o swoim życiu w Wielkiej Brytanii, a w tle oglądamy sceny z Malawii. Końcowe hasło "Let Us Change for a Better Worlds", motywuje do przewartościowania postaw i działań.

Data publikacji: 26 listopada 2012