Znak Fairtrade coraz bardziej rozpoznawalny w Polsce

Ekspertki Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu na zlecenie Fairtrade Polska przeprowadziły badanie konsumenckie rozpoznawalności znaku Fairtrade. Zachęcamy do zapoznania się z wynikami.

Celem badań było określenie poziomu rozpoznawalności znaku Fairtrade w Polsce i określenie profilu polskiego konsumenta w odniesieniu do Sprawiedliwego Handlu. Badanie zostało przeprowadzone w lipcu 2018 roku na reprezentatywnej grupie respondentów za pośrednictwem panelu badawczego Ariadna.

Rozpoznawalność znaku Fairtrade rośnie

Badanie wykazało, że co trzeci polski konsument zetknął się ze znakiem Fairtrade. To o 6 punktów procentowych więcej niż w 2015 roku, w którym przeprowadzone zostało badanie Globe Scan.
Wśród najczęściej spotykanych produktów ze znakiem Fairtrade respondenci wskazywali kawę, banany i wyroby z kakao. Aż 26% badanych wskazało, że kupuje produkty Fairtrade co najmniej raz w miesiącu. Niemal połowa z nich (47%) zaopatruje się w produkty Fairtrade w sklepach należących do sieci handlowych.
Kliknij tutaj, aby przejść do pełnego opracowania badania rozpoznawalności znaku Fairtrade.

Dofinansowano ze środków Unii Europejskiej w ramach międzynarodowego projektu „Trade Fair, Live Fair: Raising Awareness and Mobilizing the European Public to Advance Consumption patterns that Nurture the Sustainable Development Goals”. Za treść odpowiada Fundacja „Koalicja Sprawiedliwego Handlu” – Fairtrade Polska, a wyrażone poglądy niekoniecznie odzwierciedlają oficjalne stanowisko Unii Europejskiej.