Podsumowanie kampanii Miesiąc Fairtrade 2022

15 maja zakończyliśmy tegoroczny Miesiąc Fairtrade. Zachęcamy do zapoznania się z podsumowaniem kampanii.

Miesiąc Fairtrade 2022 odbywał się pod hasłem „Dla ludzi, dla planety”. W ten sposób chcieliśmy podkreślić, że wybierając certyfikowane produkty, wspieramy społeczności rolnicze w krajach globalnego Południa oraz dbamy o środowisko naturalne. Celem kampanii Miesiąc Fairtarde jest promowanie idei Sprawiedliwego Handlu oraz systemu etycznej certyfikacji Fairtrade.

Dowiedz się więcej, jak działa Fairtrade

Podczas trwania kampanii dotarliśmy do ponad 2,2 mln użytkowników mediów społecznościowych. Istotnym elementem naszych działań komunikacyjnych był kontakt z mediami tradycyjnymi i wirtualnymi. W sumie podczas Miesiąca Fairtrade opublikowaliśmy 140 artykułów i informacji prasowych, a także udzieliliśmy 15 wywiadów radiowych i 1 telewizyjnego.

W tym roku jako bohatera kampanii wybraliśmy Ademilsona Borgesa, brazylijskiego rolnika ze spółdzielni APASCOFFEE, który zajmuje się uprawą kawy. Dzięki pracy m.in. Ademilsona oraz innych rolników zrzeszonych w spółdzielni Fairtrade rejon São Gonçalo w Brazylii słynie z bardzo dobrej gatunkowo kawy. Dołączenie do systemu Fairtrade umożliwiło producentom kawy skupienie się na rozwoju plantacji i dostarczaniu surowca najwyższej jakości.

Plakaty z naszym bohaterem promujące Miesiąc Fairtrade pojawiły się w kilku polskich miastach, np. w Gdańsku, Jeleniej Górze, Poznaniu oraz Obornikach Śląskich. Plakaty, grafiki oraz materiały promocyjne były dystrybuowane także przez naszych partnerów biznesowych, uczelnie oraz firmy posiadające w ofercie produkty z certyfikatem Fairtrade.

plakat-mf2022-2

MF2022 posty-partnerzy

W ramach kampanii zaplanowaliśmy szereg działań, które wpisywały się w kalendarz szczególnych okazji oraz międzynarodowych inicjatyw. Obchody Miesiąca Fairtrade rozpoczęliśmy 12 kwietnia od publikacji informacji prasowej z okazji Dnia Czekolady. Artykuł dotyczył trudnej sytuacji rolników uprawiających kakaowce, których ziarna po przetworzeniu są głównym składnikiem każdej tabliczki czekolady.

Włączyliśmy się także w obchody Światowego Dnia Ziemi oraz kampanii Fashion Revolution Week dotyczącej odpowiedzialności społecznej i środowiskowej branży odzieżowej. Z okazji Światowego Dnia Sprawiedliwego Handlu opublikowaliśmy infografiki przedstawiające aktualne dane na temat systemu Fairtrade, z uwzględnieniem wkładu polskich konsumentów w poprawę sytuacji rolników z krajów Globalnego Południa.

Przez cały okres trwania Miesiąca Fairtrade można było wziąć udział w loterii edukacyjnej, w której do wygrania były zestawy produktów ze znakiem Fairtarde. Nagrodą główną w konkursie był weekendowy pobyt w hotelu Darboven. Otrzymaliśmy 2142 zgłoszenia konkursowe, z czego 982 zakwalifikowało się do losowania nagród. Wszystkim uczestnikom dziękujemy za zainteresowanie i udział w zabawie, a zwycięzcom serdecznie gratulujemy!

W trakcie obchodów Miesiąca Fairtrade zachęcaliśmy również wszystkich świadomych konsumentów do organizowania pikników na świeżym powietrzu, by szerzyć idee Sprawiedliwego Handlu wśród znajomych, rodziny czy sąsiadów.

pikniki-mf2022

Szczególnym punktem w programie obchodów Miesiąca Fairtrade 2022 była konferencja online pt.: „Biznes, który jest fair. Fairtrade z perspektywy CSR” przeznaczona dla właścicieli firm oraz specjalistów zajmujących się wdrażaniem strategii CSR lub marketingiem.

Podczas wydarzenia można było dowiedzieć się więcej na temat społecznej odpowiedzialności biznesu oraz trendów w obszarze CSR. Uczestnicy zapoznali się także z aktualnymi danymi na temat sprzedaży produktów Fairtrade w Polsce. W dalszej części sześciu zaproszonych prelegentów podzieliło się swoimi doświadczeniami w zakresie wykorzystania certyfikatu Fairtrade w działaniach CSR przedsiębiorstw, w których pracują. Konferencja była prowadzona przez red. Tomasza Settę z radia TOK FM.

Nagranie konferencji jest dostępne na naszym kanale na platformie Youtube.

W konferencji online łącznie udział wzięło 113 uczestników. Dziękujemy wszystkim za udział i zaangażowanie, a naszym prelegentom za poświęcony czas oraz sporą dawkę wiedzy i inspiracji.

 

logo KSBW ramach współpracy z Wyższą Szkołą Bankową we Wrocławiu 14 maja przeprowadziliśmy zajęcia dla studentów studiów podyplomowych na kierunku Menedżer CSR. W zajęciach wzięli udział nasi eksperci, a także przedstawiciele firm mających w swojej ofercie certyfikowane produkty.

 

Chociaż Miesiąc Fairtrade 2022 już za nami, to nadal zachęcamy do podejmowania działań promujących Fairtrade oraz do zapoznawania się z informacjami na temat sytuacji rolników z krajów Globalnego Południa.

Zobacz nasze materiały edukacyjne i podejmij konkretne działanie
 
 

Data publikacji: 24 maja 2022